Skoči na vsebino

Ana Pepelnik : Utrip oranžnih luči na semaforjih

Podrobnosti knjige

Poezija in dramatika

Utrip oranžnih luči na semaforjih Ana Pepelnik

Igriva poezija, polna drobnih uvidov v vsakdanje življenje in jezikovnih zasukov.


Lastnost Vrednost
Založba Lud literatura
Zbirka Prišleki
Leto izdaje 2014
Strani 62
Jezik slovenski
Tip datoteke epub
ISBN 9789616952231

Izvodov na voljo:


  • Prost
  • Prost
  • Prost
  • Zaseden

    Še 3 dni 35 min in 6 sekund

Pokukaj v knjigo

Ana Pepelnik: Utrip oranžnih luči na semaforjih
Ana Pepelnik: Utrip oranžnih luči na semaforjih
Pokukaj v knjigo ...

Dolg opis

Moja poezija je odprta / naravnim dogodkom. Prepričan sem, da tale stavek, ki se nekako nehote pojavi v pesmi Žep v srcu, iz ust Ane Pepelnik zveni predvsem ironično, čeprav je za večino bralcev njenega prvenca seveda resničen, saj jo poznajo kot pesnico, ki je malce naivno odprta za snov vsakdanje izkušnje, s tem pa tudi za vsakršne jezikovne umazanije in nenatančnosti, ki jih ta izkušnja prinaša s sabo. Ti bralci bodo presenečeni nad gostoto in preciznostjo pesmi iz druge knjige, kjer avtorica definitivno zapušča svojo (nedvomno zanimivo) zamisel prvenca, da bi se – z vso spretnostjo, ki jo je pridobila v vmesnem času – lotila pisanja, ki ne računa več na nobeno znižano tarifo, še več: vključuje se v aktiven dialog in spor s smermi, ki prevladujejo v današnji slovenski poeziji ali pa prav zdaj dobivajo veljavo. Načeloma sem vnet zagovornik literature, ki je pozorna na to, kar je na dosegu roke, in seveda imam rad, če se mimogrede nanaša tudi na stvari, ki so zunaj tega dosega. Prav takšne so nove pesmi Ane Pepelnik, ki – kot vsako dekle – rada piše o rožah, bombonih in oblekah, čeprav ji ni tuja niti kozmična perspektiva, na videz vzeta naravnost iz Kocbeka, toda izpopolnjena na izviren način, z rahlim priprtjem očesa: Vse tole je / nepozabno in otožno. Podobno vesolju. Žep v srcu se mi zdi pomembna pesem, saj se brez sleherne ponižnosti navezuje tako na O’Haro kot na Čučnika, torej na dva pesnika, katerih velik vpliv se pesnici pogosto očita. Seveda tukaj ne gre za nikakršen vpliv, temveč za igro s konvencijo, pri polni zavesti o tem, da je izčrpana. V zbirki se pojavi cel kup znamenitih ameriških pesnikov (Rich, Stevens, Ashbery, Hass, Beckman, Liu), vendar so obravnavani skoraj tako kot skupina srbskih pesnikov, pri katerih je mogoče zaslediti kvečjemu motiv psa. Prav tako pomembna je zaključna pesem v knjigi Na prehodu, v kateri avtorica obračunava s pretencioznostjo, ki se je razpasla v najnovejši poeziji (tako slovenski kot tudi poljski ali nemški). Ta se kaže v pretirani rabi “razpoloženjskih” pojmov tipa “angel”, “sveča” ali “dišati po luni”, ki prihajajo iz obdobja najslabše razumljenega modernizma. Dejstvo, da obstaja nekdo, ki jim zna zadati neusmiljen udarec s svojo “rožo iz sponke za papir”, me neizmerno veseli, še posebej, če zna ta nekdo pisati tako sijajno pesniško in pomensko zveneče stavke kot je: Za vsakim steblom trave je ždel / del žarka ki se še ni izžarel. Adam Wiedemann


Povezane knjige


Pia Tafdrup: Med vedno in nikoli
Pia Tafdrup: Med vedno in nikoli
Pia Tafdrup
Med vedno in nikoli
Valžina Mort: Pesem o belih jabolkih
Valžina Mort: Pesem o belih jabolkih
Valžina Mort
Pesem o belih jabolkih
Miklavž Komelj: To noč bom terjal od tebe tvojo dušo
Miklavž Komelj: To noč bom terjal od tebe tvojo dušo
Miklavž Komelj
To noč bom terjal od tebe tvojo dušo
Anton Hribar: Knez Ljudevit
Anton Hribar: Knez Ljudevit
Anton Hribar
Knez Ljudevit
Aleš Berger: Navsezadnje
Aleš Berger: Navsezadnje
Aleš Berger
Navsezadnje

Druge knjige avtorja


Ana Pepelnik: Cela večnost
Ana Pepelnik: Cela večnost
Ana Pepelnik
Cela večnost

Prijavite se na e-novice

Source